Playgamers Norgesferie 2020 17-23 juli

Discussion and planning of tournaments, competitions and events
Post Reply
VIF OSLO

Playgamers Norgesferie 2020 17-23 juli

Post by VIF OSLO » 02 Jun 2020, 21:32

Siden utlandet er nedlagt tar vi årets tur til Åfarnes i Rauma kommune og sommerhuset til familien Bjørke.

Der har vi sengeplasser til 11 pers fordelt på fem rom slik (+ soverom til meg og Bentebjo)

Resten fordeles slik:

Soverom i overetasje med en dobbeltseng og en enkeltseng.
Soverom i overetasje med to enkeltsenger.
Soverom i overetasje med to enkeltsenger uten dør, men med forheng. Funker helt greit, men kanskje best for ikke-snorkere.
Soverom i kjelleretasje med dobbeltseng.
Dobbel sovesofa med plass til to i stua

Det er også muligheter til å ligge i båthuset, men da bør man ha med feltseng. Dette er isolert, men er mer lager og verktøybod enn soverom. Har innlagt strøm men ikke vann og avløp. Folk har sovet der før.

Påmelding: pg.php?v=events&id=2384

Road trip spilleliste:
https://open.spotify.com/playlist/7yexR ... cJd93WJP9w

VIF OSLO

Re: Playgamers Norgesferie 2020 17-23 juli

Post by VIF OSLO » 02 Jun 2020, 21:59

Litt mer info:

Huset er en gammel syfabrikk, ombygget av Bentebjos foreldre egenhendig og inneholder nå mange sengeplasser, en liten bar, fiskemottak, spa, moderne kjøkken og alle fasiliteter bortsett fra internett. Det er 4G der.

Det er fiskemuligheter fra brygge eller med båt, men båten er litt pes å dra ut og inn. Men det er mulig om det er sterke ønsker og været er fint.

Huset ligger iddlyisk til langs Rødvenfjorden og rv64 ikke langt fra Åfarnes ferjekai. Kjøretid fra Oslo er ca 7,5 time via Dombås.

Molde er nærmeste "By", for å handle mat er det en liten nærbutikk på ferjekaia 10 minutter unna eller supermarked og vinmonopol i Åndalsnes 20 min unna. Molde skal etter sigende ha en av de beste polene i Norge.

Vi har hyttta fra 17. juli og helt til 23. juli om ønskelig.

Det er muligheter for flere fine utflukter i nærheten, blant annet Trollveggen, Trollstigen og Atlanterhavsvegen. Det er også et ganske kult kystfort på Bud som kan besøkes sammen med Atlanterhavsvegen.

Det er plenty med muligheter for fotturer i fjellet, og en vennine av meg har tilfeldigvis flyttet til et hus 200m unna, hun er godt kjent i fjellet og kan sikkert stille opp som guide om hun ikke er opptatt med å kjøre Raumabanen.

For de tøffe finnes det også Norsk Tindesenters Via Ferrata: https://tindesenteret.no/side/viaferrata&lang=nb

Det garanteres gode vibber. Været er dog ustabilt, men er man heldig så er det som å være i syden. Både solveggen og grillen er varm.

Kebabkongen

Post by Kebabkongen » 04 Jun 2020, 12:07

Kjembra initiativ, informasjon og arrangementsledelse! Playgamers kudos til VIF Oslo og bentebjo :)

Jeg blir med og har startet pakking.. Borat Mankini til spakveldene er allerede klar i kofferten :mrgreen:

Jeg melder meg selv til kjøkkentjeneste og matlaging og tar gjerne ansvar for middag 2 dager hvis det er ønskelig. Jeg har også øltappesertifikat fra Hansa, så jeg kan stå i baren :lol:

Ellers har jeg veldig lyst å bruke dagene til fotturer i fjellet og evt. andre utflukter hvis det ikke medfører mange timer i bil. Er det mulig å få en liten oversikt med kart og lengde over mulige fotturer fra guiden på forhånd, og kanskje spesielt hva man trenger av utstyr på disse turene så vi er litt forberedt?

Roly Hider

Post by Roly Hider » 04 Jun 2020, 15:25

Jeg synes dette høres bra ut, Kebaben. :) Jeg kan stille som souschef hvis ønskelig. Fotturer er også interessant for meg, men kun hvis det ikke regner. Har ikke utstyr til våte dager på fottur. :lol:

Ferie 17.07.2020 er innvilget og jeg kan derfor kjøre tidlig og være til 22. juli. Aquaplex og Knubiben er allerede passasjerer. Plass til en til. :)
Image

VIF OSLO

Post by VIF OSLO » 05 Jun 2020, 18:41

Tar gjerne litt kebabmiddag.

Gjertrud skulle se an og finne noen turer til oss. Det er flere turer som tar kun 2-3 timer og har fabelaktig utsikt.

En annen utflukt med bil som kan taes i forbindelse med trollstigen er forøvrig Geiranger. Det er et stykke, halvannen time fra toppen av trollstigen til Geiranger, også må vi tilbake. Men det er doable på en dag.

Aquaplex

Post by Aquaplex » 06 Jun 2020, 01:40

Trollstigen og Geiranger står høyt på min liste over ting jeg gjerne vil se/oppleve. Sign me up ;)
Image

Roly Hider

Post by Roly Hider » 08 Jun 2020, 10:49

Trollstigen er et must, men vet ikke om jeg har såååå lyst til å bruke en hel dag på en utflukt til Geiranger. Så kan jeg sikkert bli overtalt da.. :-D
Image

Post Reply