Tips til nytt headset

General gaming news and discussions
Aquaplex

Tips til nytt headset

Post by Aquaplex » 11 Jan 2012, 10:02

I går ville ikke mitt kjære steelseries spectrum headset til Xbox virke lenger. Jeg har snublet i kablen utallige ganger, så det er vel i grunn bare rart at det har virket såpass lenge.

Men jeg blir smågal av å måtte bruke den orginale mic saken til Xbox. Med andre ord...jeg må ha et nytt headset med mic til Xbox.

Har dere noen tips? Erfaringer?

[sup]Kriterier:[/sup]

Kablet eller trådløst: Bryr meg ikke.
Stereo eller surround: Bryr meg ikke.
Prisklasse: MAX 1200 - 1300,-
Image

Larry Gumpert

Tips til nytt headset

Post by Larry Gumpert » 11 Jan 2012, 17:16

Siden du snubler i kabelen hele tiden, så høres det ut som om du burde bry deg om den er trådløs eller ikke.

Personlig bruker jeg Turtle Beach. Husker ikke modellen i farten, men det er en i X-serien. (X1, X11, X31). Min er trådløs og er veldig fornøyd. Litt sus er det i øret når det er helt stille, men under spilling legger du ikke merke til dette.

Roly Hider har også prøvd et par stykker, så han kan sikkert også komme med noen erfaringer.

Larry Gumpert

Tips til nytt headset

Post by Larry Gumpert » 12 Jan 2012, 04:16

X41 er modellen min. Ser ut til at den har gått ut av prod, men det er kanskje mulig å få tak i den billig.

Ellers er finner du hele linja til Turtle Beach her.

Roly Hider

Tips til nytt headset

Post by Roly Hider » 12 Jan 2012, 07:39

Jeg er kjempefornøyd med mitt Turtle Beach x41 headset, men jeg har begynt å forstå at det plukker opp "litt" for mye bakgrunnsstøy.. :-(

Pga dette vurderer jeg faktisk å investere i ett nytt selv jeg også, og Tritton Detonator kan være ett godt valg...
Image

Larry Gumpert

Tips til nytt headset

Post by Larry Gumpert » 12 Jan 2012, 10:31

Jeg tror ikke bakgrunnsstøyen du (eller vi andre) opplever kan tilkjennes headsettet :P

Roly Hider

Tips til nytt headset

Post by Roly Hider » 12 Jan 2012, 10:42

Nja... Nå har jeg lest litt på nettet og det er det alle klager på med dette headsettet. Det plukker opp den minste bakgrunnstøy.. Jeg tør jo nesten ikke gå på dass og drite når jeg er i en lobby og det står på.. :-)
Image

Larry Gumpert

Tips til nytt headset

Post by Larry Gumpert » 12 Jan 2012, 10:52

Jo, det tør du. Og ikke er flau over det heller

Aquaplex

Tips til nytt headset

Post by Aquaplex » 12 Jan 2012, 13:43

Takker for alle svar hittil. Da har jeg jo blitt litt klokere. Og som Larry nevnte så er det vel like greit å kikke i retning wireless...siden jeg har en lei tendens til å snuble i ledninger.

Og da sitter jeg med 2 utvalgte headset som frister meg etter innspill fra dere. Men er ikke låst på noe ennå, i tilfelle det skulle dukke opp noe annet kult.

[sup]Turtle Beach Earforce X31[/sup]

Image

[sub]Tritton Devastator[/sub]

Image
Image

Kebabkongen

Tips til nytt headset

Post by Kebabkongen » 13 Jan 2012, 10:44

Jeg har ingen tips til 3. parts headset. Jeg bruker standard headset fordi jeg ikke trenger spilllyden, bare kommunikasjon. Men jeg synes kommunikasjon via party chat har blitt mye dårligere i den siste tiden. Folk hører ikke meg, jeg hører alt mulig hos andre, det er plutselig piping og kvaliteten har generelt gått ned. Jeg har ikke funnet den optimale løsningen, men akkurat nå bruker jeg 5 år gammelt headset med ny kablet kontroller. De to nye headsettene jeg har funker veldig dårlig i følge tilbakemeldinger fra dere.

Hva skyldes dette? Er det fordi flere og flere bruker 3. parts komponenter? Er det fordi det er kommet en ny codec for kommunikasjon? Er det dårligere kvalitet på nyere headset? Er det fordi party chat går via P2P? Er det fordi noen har trådløs og andre bruker kablet? Er det QOS som dropper UDP-pakker i nettet? Hvordan er lyden for dere som spiller via PC?

Uansett så burde dette fungere perfekt out-of-the-box og det er for dårlig å måtte betale for den kvaliteten på kommunikasjonen som er nå.

Roly Hider

Tips til nytt headset

Post by Roly Hider » 13 Jan 2012, 11:10

Jeg tror nok at det har noe med 3. partsprodukter jeg. Selv hører jeg dere andre kjempebra, foruten de nye headsettene til Kebaben.. De hakker veldig.. Utfra det jeg har forstått så hører dere meg bra også, faktisk litt for bra. Her har vi problematikken med 3. parts produkt igjen. Mic'en min tar jo inn lyden når naboen fjerter.. :-)

Derfor har jeg lyst til å kjøpe meg Tritton Detonator som er produsert i samarbeid med Xbox.
Image

Post Reply