Tiden var kommet for å fornye Xbox LIVE gullmedlemskapet og jeg tenkte jeg skulle prøve en av de litt billigere variantene istedenfor å bare la det gå automatisk ut av kredittkortet til 499,-.
Det finnes iallfall to steder på nettet som selger billige Xbox LIVE abonnement:
www.jasper1675.com og
www.xboxliveuk76.com.
Er i utgangspunktet skeptisk til sånne steder, men jeg bestilte et European 12+1 Month Xbox LIVE Gold abonnement til € 36 (ca. NOK 315,-) fra førstnevnte. 3 timer senere kom koden på epost og etter
å ha løst den inn, kan jeg nå spille online frem til april neste år. Fikk også bekreftelse fra Microsoft: "This mail is confirmation that you have successfully renewed Xbox Live Prepaid 12 + 1 Month Gold Membership Card.. The subscription will expire on Friday, April 02, 2010."
Konklusjon:

Anbefales!
Når jeg trenger flere MS Points skal jeg prøve å kjøpe det på denne måten også og komme tilbake med erfaringer.
PS. Det er fullt mulig å legge inn slike koder når som helst og man trenger ikke vente til abonnementet utløper.
NB. Info fra Microsoft ang. innløsning av koder: "Forhåndsbetalte koder kan ikke forbrukes eller aktiveres hvis brukeren har utestående betalinger eller andre betalingsproblemer. Slike problemer må først løses før forhåndsbetalte koder kan brukes." - Det betyr at hvis du tidligere har lagt inn kredittkort i profilen din og dette har utløpt, og tidspunkt for betaling av nytt abonnement har passert, kan du ikke løse inn en forhåndsbetalt kode, men må oppdatere kredittkort-informasjonen og betale med det først. Husk også å kjøpe koder som gjelder europeisk abonnement, det er ingen garanti for at US-koder fungerer på din norske konto.